tars-sokhanrani

از بین بردن ترس سخنرانی با هیپنوتیزم

از بین بردن ترس سخنرانی با هیپنوتیزم

-آیا شما از قرار گرفتن در یک جمع هراس دارید؟

-آیا وقتی که قرار است در یک جمع بزرگ صحبت کنید میترسید و نمی توانید صحبت کنید ؟

هر فردی در زندگی به دلایلی که گاه مشخص و یا گاه نامشخص است، از چیزی فوبیا یا ترس دارد. ریشه این ترس ها که به صورت عمیق گاهی در ضمیر ناخودآگاه هر شخصی وجود دارد، گاهی از یک تجربه شخصی در مورد خود و دیگران نشات می گیرد و گاهی بدون دلیل ایجاد و شدید می شود.

هر چند عموما ترس ها نمی توانند به خودی خود مشکل جدی برای زندگی فرد ایجاد کنند اما در بعضی مواقع آنقدر شدید و مداوم و سرشار از اضطراب می شوند که روی تعاملات فرد با دیگران، فن بیانش، طرز تفکرش و در نهایت انتقادها و تحلیل هایش اثر می گذارد. فوبیا یا هراس همان ترس های کوچکی است که به مرور شدید و ریشه دار شده اند.

گاه این ترس ها می تواند از حضور در یک جمع و گاهی از ارتفاع، آب و… باشد. در خصوص ترس از سخنرانی در میان جمعیت باید گفت که می توان با استفاده از تصویر سازی ذهنی به طور قابل توجهی درمانش کرد و اضطراب ناشی از آن را کاهش داد. به این شیوه که خود را با تصویرسازی میان یک اجتماع عظیم مجسم می کنی و سخنرانی را میان آن جمع تجربه می کنی. این شبیه سازی در عالم ذهن می توان هراس عالم واقع را تعدیل و کاهش داد.

البته برای درمان ریشه ای این هراس ها روش های متفاوتی وجود دارد که طول درمان آن بسته به نوع درمان، انگیزه، هدف، شدت هراس و… در افراد متفاوت است.

3 شیوه درمان این هراس ها :

1-روش اول، دارو درمانی است که با مراجعه به روان شناس با استفاده از دارو به درمان این هراس می پردازیم اما نکته قابل ذکر این است که داروها هیچ وقت به طور ریشه ای عامل ترس شما را بر طرف نخواهند کرد. دارو در این موقع تنها قادر است که استرس ها و اضطراب های ناشی از ترس را در شما کاهش دهد و به صورت موقت ترس شما را پنهان کند اما به هیچ وجه بر طرف نمی کند.

2-روش دوم، رفتار درمانی است، که با مراجعه به روان شناس های شناختی و با استفاده از روان کاوی به درمان رفتار فرد می پردازیم. این روش تا حد زیادی قابل قبول تر از روش اول است. در این روش با استفاده از یافتن تعارض های ناآگاهانه ای که در مغز وجود دارد و حل نمودن آن ها، به صورت زیر بنایی این هراس ها را درمان کرد.

3-روش متداول و البته بسیار موثرتر برای درمان این هراس ها استفاده از هیپنوتیزم است. از آن جایی که ریشه این هراس ها در رفتار های ماست و ریشه تمام رفتارهای غیر ارادی ما در ضمیر ناخودآگاه نهفته است، بنابراین این روش موثرترین و مطمئن ترین روش می تواند باشد. هیپنوتیزم با تاثیر مستقیم بر روی ضمیر ناخودآگاه افراد، قادر است ریشه این هراس ها را حذف و رفتار مناسب با آن را به ضمیر ناخودآگاه القا و جایگزین کند.

این روش نه تنها هراس ها را ازبین می برد بلکه تاثیرات دیگری بر روان فرد دارد. در حالت هیپنوتیزم فرد در آرامش کامل فرو می رود و ضمن تقویت آگاهی او، فعالیت ها و رفتارهای مورد نظر توسط درمان گر به ذهن او القا می شود. این القائات در حالت آرامش یافته ای در ضمیر ناخودآگاه فرد راه اندازی می شود و فرد پس از پایان هیپنوتیزم با تغییر نگاه خود نسبت به موقعیت تهدیدآمیز مواجه می شود.

لازم به ذکر است برای همه ترس ها و هراس ها نیازی به این شیوه درمانی نیست و هراس های جزئی را می توان با دیگر روش ها نیز درمان کرد. (باید توجه داشت که هیپنوتیزم حتماً باید توسط مراکز علمی معتبر صورت بگیرد).

از دیگر تکنیک هایی که در هیپنوتیزم درمانی به کار می ورد می توان از این موارد نام برد؛ تکنیک های آرامش بخشیدن و تجسم بخشیدن و یا حساسیت زدایی تدریجی، روش های واپس گرایی یا بازگشت و جست و جو در گذشته ی شخص.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.