etelal-jensi

درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی


درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی ،روی روابط نزدیک زناشویی کار می‌کند. درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی یکی از مهم ترین درمان‌های هیپنوتیزمی است که هدفش ایجاد آرامش و سلامت بین زن و مرد است. جاذبه‌های جنسی یکی از دلایل جذب و ایجاد کشش بین افراد است. رابطۀ جنسی تأثیر زیادی بر حفظ دوام و بهبود کیفیت زندگی مشترک دارد. یک رابطۀ جنسی موفق، موجبات تسلی خاطر و رضایت همسران را در رابطه با شریک خود فراهم می‌کند. اگر رابطۀ جنسی بین زوجین مختل شود و یکی از طرفین در این میان دچار مشکل باشد، تأثیر مخربش را روی کیفیت زندگی خواهد گذاشت و چه بسا دلسردی، نا امیدی و تنش‌هایی ایجاد کند که در بسیاری موارد به جدایی دو طرف می‌انجامد. اما اختلالات جنسی هم راه چاره و درمان دارند و هیپنوتیزم یکی از بهترین و موفق‌ترین این راه‌‌هاست.

درمان هیپنوتیزمی و آمار اختلالات جنسی

وقتی درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی را معرفی می‌کنیم، ابتدا لازم است بدانیم اختلال جنسی چیست و با چه مواردی ارتباط می‌یابد. هرگاه در عملکرد طبیعی و انجام عادی عمل جنسی اشکال پیش بیاید، شخص دارای اختلال جنسی است. طبق مطالعات انجام پذیرفته، 31 درصد از مردان در کنار 43 درصد از خانم‌ها، دست کم به یکی از موارد اختلال جنسی مبتلا هستند که همزمان با افزایش سن، بر میزان این اختلال افزوده می‌شود. خیلی از افراد به دلایلی مانند احساس شرم یا خجالت از اینکه به خاطر بیماری‌شان به پزشک مراجعه کنند، چشم پوشی می‌کنند و تنها 10 درصد آقایان و 20 درصد خانم ها تصمیم به درمان اختلال جنسی خود مبادرت می‌کنند. جالب است بدانیم که این آمار در کشورهای پیشرفته، یعنی در اروپا و آمریکا به دست آمده است و اگر ما بخواهیم آن را در کشور خود بسنجیم، نتایج از این هم بسیار پایین تر خواهد بود.

درمان هیپنوتیزمی و انواع اختلالات جنسی

در درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی، انواع این بیماری مورد توجه قرار می‌گیرد. چهار نوع اختلال جنسی وجود دارد که به ترتیب عبارت‌اند از اختلال میل جنسی، اختلال برانگیختگی، اختلال ارگاسم (اوج لذت جنسی) و مقاربت دردناک. در دستۀ نخست، یا با کاهش میل جنسی روبرو هستیم یا با بیزاری از انجام این رابطه. فرد یا میل جنسی‌اش کاهش یافته است و یا اصلاً چنین میلی در او وجود ندارد. در نوع دیگر فرد نه تنها میل ندارد، بلکه نسبت به رابطۀ جنسی حس تنفر و بیزاری دارد. اختلال جنسی در نوع برانگیختگی، مانع ایجاد یا حفظ نعوظ مناسب تا پایان فعالیت جنسی است و در زنان به صورت ناتوانی در ایجاد یا حفظ پاسخ‌های معمول بدن برای تسهیل رابطۀ جنسی تظاهر می‌کند. اختلال ارگاسم در مردان یعنی انزال زود رس و در خانم‌ها به معنی عدم توانایی در تجربۀ ارگاسم است. باید گفت که انزال زود رس شایع‌ترین اختلال جنسی در بین آقایان (35 تا 40 درصد از مراجعه کنندگان) است. در مورد خانم‌ها، اختلال ارگاسم است که حدود 30 درصد بیماران خانم را در بر می‌گیرد. مقاربت دردناک هم از اختلالات جنسی شایع بین خانم‌هاست. در پاره‌ای موارد این اختلال مانع انجام عمل جنسی می‌شود و حتی سال‌ها بعد از ازدواج هم شخص از این مشکل رنج می‌برد.

اهمیت استفاده از درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی

درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی تبعات حاصل از این بیماری را کاهش می‌دهد. فردی که دچار یکی از این اختلالات جنسی است از لحاظ روحی نیز آسیب پذیر می‌شود و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. این امر در انجام دیگر وظایف زناشویی هم اختلال ایجاد می‌کند و رفته رفته موجب تشدید نارضایتی طرف مقابل و نیز نارضایتی فرد از جنسیت خود می‌گردد. برای درمان و نیز پیشگیری از تبعات اینچنینی، بهتر است موفق‌ترین روش درمانی را انتخاب نمود. درمان هیپنوتیزمی یکی از این روش‌هاست.

برای درمان اختلالات جنسی، از روش‌های متفاوتی جز درمان هیپنوتیزمی استفاده می‌شود، از قبیل رفتار درمانی، شناخت درمانی، روانکاوی، دارو درمانی و برخی دستگاه‌های ویژه. در این میان درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی، به دلیل بکار گیری نیروهای شفابخش ذهن خود بیمار، تصویرسازی‌های قوی ذهنی، مدیریت استرس، کاهش اضطراب و افزایش چشمگیر اعتماد به نفس و همچنین نداشتن عوارض جانبی، یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی اختلال جنسی است.

درمان هیپنوتیزمی اختلالات جنسی؛ امنیت و آسودگی خاطر

در روش درمانی هیپنوتیزمی اختلالات جنسی، شرایط امنی به وجود می‌آید تا فرد بتواند با تعارضات و یا مشکلات خود که بعضاً ریشه در کودکی‌اش دارند، با خیال آسوده روبرو شود و از این طریق به رفع نواقص اکتشافی او پرداخت که خود منجر به بهبود عملکرد جنسی فرد هم می‌شود. شاید اختلال جنسی شخص، به دلیل خستگی مفرط و تنش‌های جسمی و روحی باشد. ذهن و بدن انسان رابطۀ متقابلی دارند که به هم خوردن تعادل در سیستم هر کدام، سلامت و عملکرد دیگری را تحت تأثیر می‌گذارد. هیپنوتیزم درمانی، این موارد را تشخیص می‌دهد و در آخر با اصول و تلقینات خاص حلّ می‌کند. شیوۀ خود- هیپنوتیزم درمانی هم در خلال درمان به شخص آموزش داده می‌شود تا بتواند خودش پس از این با برنامه‌ریزی ذهن خویش از بروز موارد و اختلالات دیگر هم پیش‌گیری کند.


ممنونم از شما که تا پایان این مطلب را خوانید. لطفا تجارب و سوالات خودتان را در پایان همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید. 

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.