darman-hyposis-sardad

درمان هیپنوتیزمی سردرد


درمان هیپنوتیزمی سردرد ، از دیگر شاخه‌های تخصصی درمانی به روش هیپنوتیزم است. درمان هیپنوتیزمی سردرد، علاوه بر اینکه روشی مؤثر و کارآمد است، بر روی انواع سردردهایی که به دلایل مختلف شکل می‌گیرند و در قسمت‌های مختلف سر احساس می‌شوند، اعمال می‌شود و نتیجۀ مثبت درمانی دارد. سر درد معضلی است که همگان آن را به نحوی تجربه کرده‌اند. سردردها گاهی مزمن می‌شوند و فرد به طور همیشگی با آن درگیر است. سردرد احساس ناخوشایندی است که اگر به طور مکرر روی دهد، سایر فعالیت‌های فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. درد در ناحیۀ سر با ایجاد اختلال در تمرکز، موجب کاهش کارایی می‌شود و واکنش‌های هیجانی بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این نوع از سردرد را “سردردهای راجعه” می‌نامند.

درمان هیپنوتیزمی و انواع سردردهای راجعه

درمان هیپنوتیزمی سردرد ، می‌تواند سردردهای راجعه را مرتفع کند. این نوع سردردها بسیار شایع هستند و در هر سنی احتمال بروز دارند. آمار نشان می‌دهد که10% از مردم در سنین 5 تا 15 سالگی، 28% بین 15 تا 19 سالگی و 13% در سنین بزرگسالی به سردردهای راجعه مبتلا می‌شوند که آمار نسبتاً بالایی است. سردردهای راجعه به سه گروه سردردهای تنشی، خوشه‌ای و میگرنی تقسیم می‌شوند. گرفتگی (اسپاسم) عضلات سر و گردن، علت بروز سردردهای تنشی است و دو گروه بعدی، یعنی سردردهای خوشه‌ای و میگرنی به دلیل تغییرات در قطر عروق سر رخ‌می‌دهند. این نوع سردردها را همین دلیل سردردهای عروقی هم می‌نامند.

درمان هیپنوتیزمی و شایع‌ترین سردردها

درمان هیپنوتیزمی سردرد ، با تکیه بر دانش روز، ابتدا نوع سردرد را تشخیص می‌دهد و سپس به حل ریشه‌ای آن می‌پردازد. سردردهای تنشی، رایج‌ترین نوع سردردهای راجعه است که معمولاً بعد از 20 سالگی روی می‌دهد. پیرامون سردرد، موضع این دردهاست و بیمار حس می‌کند یک نوار لاستیکی محکم دور سرش بسته‌اند و فشار شدید را به وجود می‌آورد. ممکن است با استراحت نیم ساعته درد برطرف شود و ممکن هم هست تا چند روز ادامه داشته باشد. سردرد میگرنی ولی، در خانم‌ها شیوع بیشتری دارد و اغلب در دهۀ نخست عمر، پیش از 20 سالگی بروز می‌کند. ابتدا درد یک نیمۀ سر را می‌گیرد و کم کم به تمام سر گسترش می‌یابد.

سردرد میگرنی مانند نبض ضربان دار است و با نور و صدا و فعالیت روزانه تشدید یابد. ضعف عمومی، تهوع و استفراغ هم از علایم دیگر میگرن است. به لحاظ فیزیولوژیکی گشادی غیر طبیعی و گذرای عروق سر این نوع سردرد را به وجود می‌آورد. طول مدتش بین 3 تا 24 ساعت است. در موارد حادتر، حملۀ میگرنی ممکن است 3 روز به طول بکشد. سردرهای خوشه‌ای در آقایان شایع‌ترند. درد بسیار شدید و گذرا بدون احساس ضربان که چشم و اطراف آن را دربر می‌گیرد. ممکن است یک ربع تا 2 ساعت فرد را درگیر خود کند. احتناق و آب‌ریزی بینی و قرمزی و تورم هم از علایم سردرد خوشه‌ای است. این نوع هم ممکن به طور مکرر برای فرد پیش آید.

هیپنوتیزم؛ رفع تنش و کسب آرامش

درمان هیپنوتیزمی سردرد ، مناسب‌ترین روش درمانی است، چرا که تنش‌ها و مسایل عصبی و قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس‌زا، عامل اصلی بروز این نوع سردردها هستند. ذهن و جسم انسان رابطۀ تگاتنگی با هم دارند و در اصل این دو یک واحد در بدن انسان محسوب می‌شوند. ریشۀ اکثر بیماری‌ها، به ویژه سردردها، عوامل استرس‌زا، فشارهای روحی و مشکلات عصبی است. کار هیپنوتیزم ایجاد آرامش عمیق و احساس امنیت است. هیپنوتیزم ذهن را هدف درمان قرار می‌دهد و با تکنیک‌های خاص خود، به فرد کمک می‌کند از نیروهای ذهنی خود برای رسیدن به آرامش و کسب سلامتی بهره ببرد. القای آرامش، موجب رفع گرفتگی عضلانی سر و گردن و درمان قطعی سردردهای تنشی می‌شود. همین‌طور آرامش حاصل از هیپنوتیزم منجر به کاهش حملات سردردهای خوشه‌ای می‌گردد. هیپنوتیزم تأثیر مستقیم بر عضلات جداری عروق دارد و قادر به اصلاح اشکالات عروقی می‌شود که سردردهای عروقی را تحت کنترل و درمان در می‌آورد.

تأثیر هیپنوتیزم بر فیزیولوژی بدن

درمان هیپنوتیزمی سردرد ، منطقی‌ترین راه کاهش درد است. هیپنوتیزم بر فیزیولوژی بدن تأثیر گذار است و با یاری تکنیک‌های آن قادر به تنظیم ضربان قلب، تنفس صحیح، قطر عروق، ترشح غدد بدن، واکنش‌های جنسی، انقباض عضلات بدن، دستگاه گوارش و عملکرد آن، واکنش‌های پوستی و خیلی موارد دیگر است. هیپنوتیزم ذهن و جسم را با هم درمان می‌کند و روش مطمئن و بی خطری است که نتایج پایداری به همراه خواهد داشت.


ممنونم از شما که تا پایان این مطلب را خوانید. لطفا تجارب و سوالات خودتان را در پایان همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.