modiriat-zaman

مدیریت زمان با هیپنوتیزم

مدیریت زمان با هیپنوتیزم

  • چه عواملی اوقات شما را هدر می‌دهد؟
  • شما از وقت و زمانتان چه‌ قدر استفاده میكنید؟
  • راندمان كاری شما در طول یك شبانه روز چه‌ قدر است؟

مدیریت زمان با هیپنوتیزم

زمان بی رحم است و بدون اینکه بخواهد از ما اجازه بگیرد می گذرد. از ابتدای تاریخ بشری تاکنون درگیری ذهنی تک تک افراد بشر را بر سر گذر بی رحمانه زمان شاهدیم و اینکه هیچگاه نتوانسته اند همان طور که می خواهند کنترل زمان را در مشت خود حفظ کنند. زمان در گذر است مانند سفره ای که میان جماعتی باز است اگر از آن بهره نبری دیگران بهره برداری خواهند کرد.

هر کسی به گمان خودش در مورد گذر زمان به سبکی می اندیشد. یکی معتقد است که زمان را باید مدیریت کرد و برای لحظه لحظه آن برنامه ریزی می کند و گاهی پیش می آید که آنقدر خود را درگیر جزئیات برنامه ریزی می کنند که زمانشان اکثرا صرف برنامه ای می شود که اجرا نمی شود. درست مثل کسی که در مدت مرخصی اش آنقدر به بهترین محل برای سفر فکر کند که سفر نرفته باید به کار خود برگردد.

عده ی دیگری معتقدند زمان ابزاری برای سرگرمی بیش نیست. و برخی معتقدند زمان مانند پول و سرمایه است که باید آن را از گزند سارقان زمان حفظ کنی. و برخی فقط با استرس به گذران عقربه های ساعت نگاه می کنند بی آنکه کاری را پیش ببرند.

مدیریت زمان، به معنی استفاده هر چه بهتر از زمان و بهینه سازی و برنامه ریزی زمان برای انجام حداکثری کارهاست.

اما نکته قابل ذکر این است که به همان اندازه که برنامه ریزی کردن و مدیریت زمان اهمیت دارد درگیر نشدن در جزئیات برنامه ریزی و اقدام کردن به برنامه ریزی مان نیز اهمیت دارد.

ذکر ماجرای دانشمند روسی در اینجا خالی از لطف نیست که طبق برنامه ریزی که برای کارهای زندگی اش انجام داد مشخص شد که 150 سال وقت لازم دارد تا بتواند به تمام کارهایش برسد در برنامه ریزی بعدی این مدت به 90 سال تقلیل یافت و زمانی که دست به اقدام زد تمام کارهایش در 30 سال انجام شدند. پس اصل مدیریت و برنامه ریزی است و البته اقدام کردن به برنامه، نه جزئیات آن.

تصویرسازی ذهنی برای مدیریت زمان و هیپنوتیزم

برای این کار نمودار 24 ردیفی را در هر روز تصور کنید و بالای آن هدف همان روزتان را بنویسد و برای تک تک ردیف های آن که ساعت های شبانه روز شما را شکل می دهند مشخص کنید که چه کاری را می خواهید انجام دهید به این ترتیب بهترین برنامه ریزی را در روز داشته باشید.

تکنیک مدیریت زمان

کارهایی که ما در طول زندگی خود انجام می دهیم عموما به 4 دسته تقسیم می شوند که با هر دسته باید برخوردی متفاوت داشته باشیم.

1 – كارهای ضروری و مهم:

کارهایی که باید در رده اول جدول زمان بندی شما قرار بگیرند و در اولویت اول باید بدون هیچ فوت وقتی آن ها را انجام دهید.

2 – كارهای ضروری، اما بی‌اهمیت:

کارهای اجتناب ناپذیری که اهمیت ندارند. این دسته از کارها را ناگذیر باید انجام داد اما برای آن وقتتان را زیاد تلف نکنید. اما فراموش نکنید اولویت دوم شما این کارها نیست.

3 كارهای غیرضروری و مهم:

این ها کارهای با اهمیت و بلند مدت شما هستند. درست است که فوری نیستند اما در اولویت دوم زندگی شما قرار می گیرند و شما باید آن ها را به بهترین نحو انجام دهید.

4 – كارهایی كه نه ضروری هستند، نه مهم:

این کارها در اولویت آخر و انتهای جدول برنامه ریزی شما قرار می گیرند و اکثرا سارقان زمان شما هستند و عده ی زیادی به اشتباه وقت زیادی صرف این قبیل کارها می کنند مثل تلفن زدن و گپ زدن و بازی رایانه ای و…

در آخر باید گفت برنامه ریزی کردن برای کسانی که فکر می کنند کارهای زیادی در زندگی شان دارند که باید آن ها را انجام دهند و کسانی که نگران اند از هدر رفتن وقتشان و انجام نشدن کارهایشان ضروری است. هرچه سرتان شلوغ تر باشد به برنامه ریزی محتاج ترید پس وقتی را که پای برنامه ریزی کردن می گذارید را به هیچ وجه هدر رفته ندانید.

اگر شما جز دسته مدیرانی هستید که باید برای آینده، از فردا گرفته تا 10 سال آینده و یا نسل آینده کاری انجام دهید پس تا قبل از اینکه متحمل هزینه زیادی شوید برنامه ریزی کنید.

عاقل‌ترین مدیر یا فرد آن است كه با حل مشكل اكنون، چند سال آینده خود را ببیند تا هم اكنون با صرف هزینه اندك آن را برطرف سازد.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.