تاثیر هیپنوتیزم در کسب وکار

نقش هیپنوتیزم در رشد کسب و کار

4 فایده خود هیپنوتیزم در کسب‌ و کار که فکرش را نمی‌کنید

در کنار کمک‌های عظیمی که امروزه هیپنوتیزم در درمان اختلالات ذهنی و درمان‌های پزشکی ایفا می‌کند. این ابزار حرفه‌ای نقش پررنگی در رشد و توسعه فردی انسان‌ها دارد. از این ابزار قدرتمند می‌توان در رشد و توسعه کسب‌وکار هم استفاده کرد.

متأسفانه به دلیل هیپنوتیزم‌های صحنه‌ای که باعث نمایش‌های جذاب صحنه‌ای شده است. این ابزار قدرتمند به‌عنوان یک کار جادوگری در بین عوام معرفی‌شده است و قابلیت‌های مهم و ارزشمندی که این ابزار برای بهبود دیگر قسمت‌های زندگی ما مانند رشد فردی دارد، اصلاً دیده نمی‌شود.

اگر بخواهیم در مورد نقش هیپنوتیزم در کسب و کار بگوییم؛ هیپنویتزم می‌تواند در رشد و توسعه فردی صاحبان کسب‌ و کار بسیار پررنگ واقع شود زیرا می‌توان از این ابزار قدرتمند در موارد زیر استفاده کرد:

1) از بین بردن استرس

کمی استرس در انجام کارها می‌تواند برای شما بسیار کارآمد واقع شود و باعث افزایش تمرکز شما برای انجام کارها شود. اما زمانی که این استرس از حد خودش بیشتر می‌شود و جنبه غیرطبیعی پیدا می‌کند، به‌اصطلاح باعث ایجاد فلج ذهنی افراد می‌شود. و علاوه بر اینکه می‌تواند جسم انسان‌ها را در معرض بسیاری از بیماری‌ها روان‌تنی و فیزیولوژیک قرار دهد باعث اختلال در انجام درست‌کارهای روزمره می‌گردد.

اگر شما صاحب کسب‌وکار باشید می‌بینید که در شرایط کنونی صاحبان کسب‌وکار بیشتر از دیگر اقشار جامعه در معرض استرس‌های ناشی از نوسانات ارز، تورم، عدم نقدینگی و همچنین فشارهای ناشی از برگه شدن و یا پاس چک‌ها دارند، در اینجاست که هیپنوتیزم می‌تواند به‌عنوان راهکاری قدرتمند برای مهار این استرس‌ها بکار آید. زیرا استفاده از تکنیک‌های خود هیپنوتیزم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک تا آن‌ها بتوانند به‌درستی این استرس‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

2) افزایش خلاقیت در کسب‌ و کار

صاحبان کسب‌وکارهای موفق بیشترین زمان خود را صرف حل مسائلی مانند: جذب مشتریان بیشتر، شناسایی بازارهای جدید، استفاده از استراتژی‌ها درست در رقابت با رقیبان، بازاریابی محصولات و از همه مهم‌تر فکر کردن خارج از چهارچوب‌های ذهنی گذشته می‌کنند.

در حقیقت توانایی مقابله با دشواری‌ها و حل مشکلات بیش از هر چیز تعیین‌کننده رشد یک کسب‌وکار است. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در حل مسائل و رشد کسب‌وکار بسیار کارآمد واقع شود تفکر خلاقانه است.

متأسفانه بسیاری از کسب‌وکارها در کار خود خلاقیت را ندارند. آن‌ها سعی در انجام کارهای قبلی خود و حفظ شرایط فعلی‌شان رادارند. زیرا حاضر نیستند منطقه امنشان را ترک کنند و درنتیجه با فشارهای بیرونی که به آن‌ها وارد می‌شود باعث می‌شود روزبه‌روز کسب کار آن‌ها کوچک‌تر و کم رونق تر شود. در حقیقت خلاقیت یک مهارت و نوعی برنامه‌ریزی ذهنی است. که می‌تواند به کمک صاحبان کسب‌وکار بیاید.

همه افراد می‌توانند بر راحتی در ذهن خود خلاقیت را پروش دهند. مانند مهارت دوچرخه‌سواری یا کار با کامپیوتر. برای ساخت تفکر خلاق می‌بایستی ذهن را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتواند خارج از چهارچوب‌های قدیمی‌اش فکر کند. هیپنوتیزم به‌راحتی می‌تواند برای برنامه‌ریزی ذهنی مورداستفاده قرار گیرد. همچنین هیپنوتیزم در این زمینه می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا آن‌ها بتوانند تفکر خلاقانه را در ذهن خود ایجاد و اجرا نمایند.

3) تغییر نگرش نسبت به خود و کسب‌ و کار

همه انسان‌ها تصویری  نسبت به خود و توانایی‌هایشان بر روی پرده ذهنی‌شان دارند. این تصویر ذهنی نقش بسیار بزرگی در موفقیت فردی و شغلی آن‌ها دارد. اینکه آیا فرد خودش را انسان باهوشی می‌بیند؟ خودش را انسان با اعتمادبه‌نفس می‌بیند؟ خودش را انسانی می‌بیند که بتواند به‌راحتی مسائلش را حل کند؟

همین‌طور صاحبان کسب‌وکار تصویر ذهنی نسبت به شغل و کسب کارشان دارند و این تصویر ذهنی مشخص‌کننده این است که آیا این فرد در کسب‌وکارش موفق است یا نه؟ خودش را فروشنده خوبی می‌بیند؟ خودش را مدیری لایقی می‌بیند؟ نگرشش نسبت به کسب‌وکار و مشتری چیست؟ آیا تمرکز ذهنی‌اش را بر روی بدهی می‌گذارد یا بر روی ساخت بازارهای جدید؟

تغییر نگرش افراد نسبت به خود و توانایی‌هایشان بسیار کار دشواری است. اما هیپنوتیزم این کار را بسیار آسان می‌کند. زیرا زمانی که افراد در خلسه هیپنوتیزمی قرار می‌گیرند، تفکر نقاد آن‌ها به‌طور موقت به حالت تعلیق درمی‌آید و فرد تلقین‌پذیر می‌شود. درواقع تفکر نقاد بر اساس نگرش‌های قبلی کار می‌کند و نمی‌گذارد چیزهای که مخالف نگرش‌های قبلی هستند به ذهن ما راه پیدا کنند.

هیپنوتیزم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا آن‌ها بتوانند نگرش‌های درست یک کسب‌وکار موفق را در ذهن خود ثبت، ضبط و اجرا نمایند.

4) از بین بردن پراکندگی‌های ذهنی

پراکندگی‌های ذهنی موجب می‌شود صاحبان کسب‌وکار بهره‌وری لازم را در کار خود نداشته باشند. همچنین این پراکندگی‌های ذهنی باعث می‌شود افراد نتوانند به‌طور دقیق بر روی خواسته‌های خود وقت بگذارند.

اگر بخواهم به‌صورت کلی بگویم، هیپنوتیزم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند تا بتوانند تمرکز خودشان را افزایش دهند. درواقع افراد می‌توانند پرکنندگی‌های ذهنی را کنار بگذارند و با کنار رفتن این پرکنندگی‌ها ذهن می‌توانند بهتر و دقیق‌تر بر روی کاری که می‌خواهد انجام دهد انرژی بگذارد.

چگونه از هیپنوتیزم در کسب و کار استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از توانایی هیپنوتیزم استفاده کنید. بهترین راهکار یادگیری خود هیپنوتیزم است. خود هیپنوتیزم یعنی اینکه بتوانید خودتان را در حالت خلسه هیپنوتیزمی قرار دهید. برای همین پنج مرحله خلسه هیپنوتیزمی را به ترتیب برایتان بیان می‌کنیم:

1) مقدمات اولیه

در ابتدا محیطی آرام به‌دوراز عوامل حواس‌پرتی را انتخاب کنید. گوشی موبایل را خارج از دسترسی قرار دهید. بر روی یک صندلی راحتی بنشینید یا در یک جای راحت دراز بکشید.

2) بسته شدن چشمان

درحالی‌که در شرایط مناسب قرار گرفتید با چشمان باز به بالا و ابروهای خودتان نگاه کنید. در این زمان یک‌نفس عمیق بکشید. آرام‌آرام پلک‌هایتان را ببندید. و یک بازدم آرام را انجام دهید.

3) آرام‌سازی و عمیق سازی خلسه

با توجه کردن به اعضای بدن آرام‌سازی را شروع کنید. شل کردن عضلات را از پاهای خود شروع کنید و به بالای بدن خود هدایت کنید. سپس تمام توجهتان را به نفس‌های خود معطوف کنید. پنج نفس عمیق بکشید و در بازدم با فشار هوا را از دهان خارج کنید. سپس تجسم کنید در حال پایین رفتن از پله هستید. ده پله را پایین بروید. با هر قدم که به سمت پایین برمی‌دارید، عمق خلسه شما عمیق عمیق‌تر می‌شود.

4) گفتن تلقینات

قبل از شروع مراحل خود هیپنوتیزم بر روی برگه‌ای تلقینات خودتان بنویسید و آن‌ها را حفظ کنید. زمانی که در حال عمیق سازی قرار گرفتید تلقینات از قبل مشخص‌شده را برای خود بگویید.

برای مثال:

تلقین خلاقیت: من دارای بخش خلاقانه‌ای در ذهنم هستم. به خود اجازه می‌دهم تا به جنبه‌ی خلاقانه‌ی ذهنم دسترسی پیدا کنم و …

5) بازگشت به حالت اولیه

بعد از گفتن تلقینات نوبت به بازگشت به حالت اولیه و بیدارسازی می‌شود. صداهای محیط را بشنوید. توجه خودتان را به دست‌ها و پاهای خود بیاورید. در ذهن خود از یک تا پنج بشمارید و سپس چشمانتان را بازکنید.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.