قالب-عکس-شاخص

خود-هیپنوتیزم درمانی برای بهبود کیفیت زندگی

خود-هیپنوتیزم درمانی برای بهبود کیفیت زندگی، موضوعی مرتبط به علم هیپنوتیزم است. خود-هیپنوتیزم درمانی برای بهبود کیفیت زندگی، راهی است که شخص را قادر می سازد تا با انجام صحیح و اصولی آن، ذهن خود را مدیریت کند و از این طریق آن را مانند یک برنامه نویس کامپیوتری، برنامه ریزی کند. یکی از دغدغه ها و یا شاید بهتر باشد بگوییم یکی از بزرگ ترین کنجکاوی‌‌های  انسان، پی بردن به راز درون خویش است، یعنی کشف درون و آنچه که در محدودۀ حواس نمی گنجد. به این منظور از روش‌های متعددی سعی کرده است تا به سرّ درون خویش پی ببرد و یا با دسترسی به ضمیر ناخودآگاه خویش و فهم چیستی آن به آرامش درونی برسد. مراقبه (مدیتیشن)، یوگای ذهنی، ذن و … تکنیک هایی هستند که افراد برای نیل به این امر به کار می برند.

خود-هیپنوتیزم درمانی، راهی برای رفع نواقص

خود-هیپنوتیزم درمانی برای بهبود کیفیت زندگی، یکی از روش‌های برقراری ارتباط با زوایای تاریک و پنهانی وجود است. اهمیت این روش در آن است که خود فرد با انجام تکنیک هایی، خود را در حالت هیپنوتیزم قرار می دهد. خودش ابزار کار را به دست می گیرد و به تعمیر نواقص و کاستی های ذهن خویش می‌پردازد. خود-هیپنوتیزم درمانی، از میان سایر روش‌های دسترسی به ذهن یا ضمیر ناخودآگاه، بهترین آن و کارآمد ترین آن به حساب می‌آید. جالب است بدانید، کارهای غیر قابل باوری که مرتاضان انجام می‌دهند، مثل راه رفتن بر روی آب و یا گذشتن از آتش، در شرایط خود- هیپنوتیزم صورت می پذیرد. آن‌ها خود را هیپنوتیزم می کنند و به این ترتیب جسم از تأثیر آتش آسیب نمی بیند.

 

ضمیر ناخودآگاه، بخش پنهان ذهن

خود-هیپنوتیزم درمانی، زیر شاخۀ هیپنوتیزم است که به وسیلۀ آن، هیپنوتیزر فرد را در حالتی قرار می‌دهد که خودآگاهش در حالت تعلیق قرار می‌گیرد.  ذهن، پدیده ای است که حاصل عملکرد مغز می باشد. قابل مشاهده نیست اما حضور و تأثیرش بر رفتار و کردارهای ما به خوبی مشهود است. طبق روانشناسی زیگموند فروید، ذهن انسان از دو قسمت خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. فروید برای تفهیم این اصل، تمثیل کوه یخ را مطرح می کند. کوه یخی که ما با چشم می بینم، همان خودآگاه ماست، اما بخش بسیار بزرگ و ناپیدای کوه یخ در زیر آب ها نهفته است و چشم ما قادر به دیدن آن نیست. این بخش پنهانی معادل ناخودآگاه ماست. ما از خودآگاه خویش خبر داریم، محفوظات و خاطراتی که خیلی ساده به یاد می آوریم، قضاوت های ما دربارۀ روابطمان، ریشه احساسات و افکارمان در این بخش صورت می گیرد. اما ما از ناخودآگاه خویش اطلاعی نداریم. بخش پنهانی ذهن ما در عین اینکه توسط خود ما قابل درک نیست اما مانند یک رئیس قدرتمند، رفتار و افکار و احساسات ما را تحت الشعاع قرار می دهد. تا حالا شده است که حس کنید بی دلیل خشمگین هستید؟ بی دلیل احساس غمگینی می کنید و یا بی دلیل مضطرب هستید؟ خوب ریشۀ این احساسات بی دلیل در ناخودآگاه شماست!

             

فعال کردن توان واقعی ذهن با خود-هیپنوتیزم درمانی

خود-هیپنوتیزم درمانی، بهترین راه برای دسترسی به زوایای پنهان ضمیر ناخودآگاه و همچنین تأثیر بر آن است. به طور کلی ما تنها 5 تا 10 درصد از قابلیت ذهن خود را استفاده می کنیم. ذهن ما دارای قدرت و نیروهای فراوانی است که اگر کسی بتواند بر روی این نیروها متمرکز گردد و آن ها را به فرمان در بیاورد، قطعاً قادر خواهد بود کارهای شگرفی انجام دهد. همگی با مثال عبور نور خورشید از عدسی و آتش گرفتن کاغذ آشنا هستیم. تا به حال به این اندیشیده اید که چرا نور خورشید در حالت عادی کاغذ را نمی سوزاند. اما وقتی آن را از طریق یک عدسی به کاغذ می‌تابانیم، امکان آتش گرفتن کاغذ فراهم می گردد؟ این نمونۀ بارزی است از قدرت تمرکز و به کار گیری نیروهای ذهن. پراکندگی و عدم تمرکز این نیروها مانع توانایی کامل ذهن ماست.

  

درمان مشکلات روحی و جسمی به وسیلۀ خود-هیپنوتیزم درمانی

در خود-هیپنوتیزم درمانی، فرد با دسترسی به تمام زوایای ناخودآگاه خویش، نواقص و کاستی های خویش را می فهمد. سپس با به کارگیری تلقینات درمانی مناسب، می تواند بسیاری از مشکلات روانی و یا حتی جسمی خویش را بر طرف سازد. او قادر است با خود-هیپنوتیزم درمانی، اعتماد به نفس خود را بیفزاید، اراده‌اش را قوی سازد، عادت های بد رفتاری را که دارد، کنار بگذارد و تغییرات پایداری در ذهن خود ایجاد کند. بسیاری از بیماری ها مثل حمله های آسمی، مشکلات گوارشی، دردهای روماتیسمی، سر دردهای مزمن، اختلالات خواب و … از طریق خود- هیپنوتیزم درمانی، قابل برطرف شدن هستند. اعتیاد به سیگار یا مواد مخدر، درمان اختلالات جنسی و خیلی امور دیگر را می توان با این شیوۀ درمانی از بین برد. خود- هیپنوتیزم درمانی مشابه کاری است که هیپنوتیزر روی بیمار انجام می دهد، اگرچه فرد هشیار است، اما ذهن نقادش که کارش قضاوت است، یعنی خودآگاه، در حالت تعلیق قرار می‌گیرد. بیمار روی تلقینات پزشک خود متمرکز می شود و در این حالت ناخودآگاه او تلقینات درمانی را بی هیچ قضاوتی می پذیرد و این یعنی تغییر در عملکرد ذهن؛ اما تغییر مثبت که منجر به بهبود زندگی فرد می شود.

 

[smsNewsletters dialog_heading=”لطفاً من را از مقالات جدید با خبر کن! title=”لطفا من را در خبرنامه پیامکی عضو کن ” name=”false” description=”عضویت در خبرنامه ما کاملا رایگان است پس با خیال راحت شماره موبایل خود را وارد کنید “]

 

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.