هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب

هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب



هیپنوتیزم ، درمان مؤثر اضطراب است. هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب به فرد کمک می‌کند تا بتواند بر نگرانی و دلشوره‌های بی مورد خویش فائق آید. اضطراب، نگرانی آزاردهنده‌ای است که فرد در مواجهه با برخی موقعیت‌ها به آن دچار می‌شود. وقتی شخص در جمع قرار می‌گیرد، ممکن است حس کند که همگان او را زیر نظر دارند و مرود ارزیابی قرار می‌دهند. اگر بخواهد در جمع صحبت کند، دچار تپش قلب و لرزش دست و پا می‌شود. صدایش می‌گیرد و احساس نفس تنگی می‌کند. در نمونه‌های حادتر، فرد همیشه نگران و منتظر وقوع حوادث ناخوشایند در زندگی‌اش است. شدت اضطراب در انسان، گاه به حدی می‌رسد که احساس می‌کند در شرف مرگ است.

هیپنوتیزم و اختلالات اضطرابی

روش درمان هیپنوتیزمی و مؤثر اضطراب، هشدار می‌دهد که هریک از علایم منجر به نگرانی‌های شدید و ایجاد وحشت را جدی بگیرید، چرا که نشان‌دهندۀ وجود اختلالات اضطرابی است. تمامی علائم اضطراب با هم در یک فرد رخ نمی‌دهد ولی بسته به شدت آن، فرد ممکن است یک یا چند مورد را تجربه کند. شایع‌ترین این علایم عبارتند از: تپش قلب، احساس تنگی نفس، خشک شدن دهان، تعریق زیاد، احساس سرما و یا گرمای زیاد، لرزیدن دست و پا، لرزش صدا، تهوع و دلپیچه، نفخ و اسهال، تکرار ادرار، حرکات غیر ارادی، تنش عضلانی، سردرد، لکنت زبان، اختلال در تمرکز، فراموشی، بی‌خوابی و نیز تحریک پذیری فرد.

تاثیر هیپنوتیزم بر اضطراب

تشخیص انواع اختلالات اضطرابی در هیپنوتیزم درمانی

در بخش هیپنوتیزم ، درمان مؤثر اضطراب، با اصطلاح اختلالات اضطرابی مواجه هستیم. دسته‌ای از بیماری‌ها که تظاهر اصلی‌شان با حالت اضطراب است. حمله‌های آسمیگی (پانیک)، اضطراب‌ های فراگیر و انواع هراس‌ها،  زیر مجموعه‌های اختلالات اضطرابی هستند. فرد مبتلا به حملۀ آسمیگی، با هجوم ناگهانی اضطراب و نگرانی بسیار شدید، توأم با حس وحشت و پندار مردن قریب‌الوقوع مواجه می‌شود. حمله، خیلی ناگهانی و با دامنه‌ای وسیع از ناراحتی‌های جسمی و شناختی روی می‌دهد. اضطراب فراگیر، وقوع اضطراب و تشویش شدید و غیر واقع‌ بینانه‌ای است که در فرد به شکل نگرانی از پیشامدها و رویدادهای زندگی نمود پیدا می‌کند. میزان نگرانی بیمار از وقوع حادثه، بیش از خطر احتمالی آن است.

درمان هیپنوتیزمی اضطراب و شناخت هراس‌ها

هیپنوتیزم ، درمان مؤثر اضطراب با ایجاد آرامش عمیق در ذهن بیمار است. یکی دیگر از اختلالات اضطرابی، هراس است. ترس بی‌مورد و مقاوم نسبت به مواجهه با موقعیتی که کنترل نفس فرد را از او می‌گیرد. هراس دارای سه مرحله است: هراس ساده که در آن فرد از رویارویی با شئ یا موقعیتی وحشت دارد، مثلاً ترسیدن از گربه یا محیط‌های دربسته. هراس اجتماعی که وحشت فرد از قرار گرفتن در جمع و جامعه به آن دچار می‌شود. گذر هراسی که فرد با دور شدن از مکان‌های امن مثل خانه تجربه می‌کند، بنابراین تا حد امکان از بیرون رفتن اجتناب می‌کند.

پیشگیری، نخستین پیشنهاد هیپنوتراپی

هیپنوتیزم، پیش از درمان مؤثر اضطراب، به پیشگیری از آن اهمیت می‌دهد. هرچند بروز اختلالات اضطرابی، ممکن است زمینۀ ژنتیکی داشته باشد، اما در موارد بسیاری با رعایت نکاتی قابل پیشگیری است. پرداختن به معنویات، درگیر نشدن در رقابت‌های بی‌ارزش و ضروری، پیوند با طبیعت و ارتباط سالم با انسان‌ها و خانواده، از عوامل تأثیر گذار بر کاهش اضطراب است. روش‌های درمانی هم برای بر طرف کردن این نوع اختلالات، متنوع است، از دارو درمانی گرفته تا رفتار درمانی، شناخت درمانی، خانواده درمانی، مشاوره، یوگا و مدتیشین، روش‌های تن‌آرامی و البته از همه مهم تر و کارآمدتر، هیپنوتراپی. همان طور که می‌دانید، هیپنوتیزم در شاخه‌های مختلف طبی کاربرد پذیرفته و مؤثری دارد و مورد تأیید مراکز علمی و وزارت بهداشت است.

درمان اضطراب با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم، آرامش و سلامت

هیپنوتیزم ، درمانی است که با ایجاد نوعی خلسه در بیمار خود به خود اضطراب را دور می‌کند. جلسات هیپنوتراپی، در بیمار حالت خوشایند و دلپذیری ایجاد می‌کند. بیمار احساس سبکی، شناور بودن و آرامش بسیار ژرفی می‌کند که این خود به تنهایی اثرات نامطلوب اضطراب را از بین می‌برد و رفته رفته با تقویت اثرات درمانی هیپنوتیزم، علایم آن به طور کلی محو می‌گردد. با آموزش تکنیک‌های خود- هیپنوتیزمی به بیمار و تجربۀ حالت خلسۀ مطلوبی که به او آرامش را هدیه می‌دهد، بیمار متوجه نیروهای شگرف درونی خویش می‌گردد. اعتماد به نفس وی تقویت می‌شود و با دیدی باز بدون هراس آمادۀ حضور سازنده و موفق در اجتماع و موقعیت‌هایی می‌شود که پیش از این، از آن‌ها وحشت داشت.


ممنونم از شما که تا پایان این مطلب را خوانید. لطفا تجارب و سوالات خودتان را در پایان همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.