hypnosis-elminovin

هیپنوتیزم علمی نوین

هیپنوتیزم علمی نوین ، روشی درمانی بر پایۀ دسترسی به ضمیر ناخودآگاه است. آنچه که هیپنوتیزم علمی نوین ارائه می‌کند، روشی درمانی مؤکد بر نیروهای ذهنی انسان است. شاید تاکنون بارها در موقعیت‌هایی قرار داشته‌اید که غرق در افکار و خاطرات خود بوده‌اید، به نحوی که متوجه اتفاقات پیرامون خود نشدید. در حال تماشای یک فیلم مهیج یا مطالعۀ مطلبی هیجان انگیز هستید. کسی شما را صدا می‌زند و شما نمی‌شنوید. با شما حرف می‌زنند و شما تنها حرکت لب و دهان طرف را می‌بینید و سر تکان می‌دهید، در حالیکه به لحاظ ذهنی درجای دیگری سیر می‌کنید. در مورد اینکه کاری را انجام داده‌اید یا نه دچار تردید می‌شوید. خاطره‌ای را به یاد می‌آورید و آنقدر در آن فرو می‌روید، که انگار دوباره در آن لحظه قرار گرفته‌اید. این‌ها تجربیاتی هستند که نشان می‌دهد، شما قابلیت استفاده از هیپنوتیزم را دارید.

هیپنوتیزم علمی نوین و فعال کردن نیروهای ذهن

هیپنوتیزم علمی نوین ،با عملکردی درونی ریشۀ اختلالات را که برخاسته از تصورات اشتباه و نقصان‌های روانی انسان است، در طرز تفکر و باورها و تجربیات فرد می‌بیند. روش درمانی هیپنوتیزم علمی نوین دسترسی به ضمیرناخودآگاه بیمار است. ذهن انسان دارای قدرت عظیمی است که اگر این قدرت به خوبی هدایت شود و بر موضوعات درستی متمرکز گردد، امکان رفع نواقص ریشه‌ای در روح و جسم فرد، و در نتیجه بهبود روند زندگی او می‌شود. هر انسان معمولاً از 5 تا 10 درصد ظرفیت ذهن خود استفاده می‌کند، هیپنوتیزم علمی نوین کاری می‌کند تا شما بتوانید این اعداد را تغییر دهید و با استفادۀ بیشتر از قابلیت ذهنی خود، امور شگرفی را رقم بزنید.

پیشینۀ هیپنوتیزم علمی نوین

در مورد پیشینۀ هیپنوتیزم علمی نوین ،باید به دوران باستان رجوع کرد. در یونان باستان مراسمی مذهبی موسوم به “خواب معبد” انجام می‌پذیرفته است که اصول آن بسیار مشابه روش‌های بکارگیری هیپنوتیزم علمی نوین امروز است. به دلیل اطلاعات غلط و تصورات نادرست از هیپنوتیزم که شاید به خاطر ماهیت رمزآمیز آن باشد، اغلب دید خوبی به این پدیده وجود ندارد و شاید هنوز به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی از آن، بعضی تمایل استقبال از آن را نداشته باشند. سود جویی کسانی که دانش کافی از هیپنوتیزم را ندارند نیز به این باور نادرست دامن می‌زند. هیپنوتیزم را معمولاً نوعی خواب مصنوعی می‌دانند.

این باور از آنجا پا گرفته است که در روش‌های سنتی، درمانگر با القای حالت خواب‌آلودگی، در فرد احساس و تصور خواب رفتن را ایجاد می‌کرده است. حال آنکه هیپنوتیزم خواب نیست؛ حالتی از هشیاری است  و شخص در طی فرایند کاملاً بیدار است. این ادعا با آزمایشات الکتروانسفالوگرام (نوار مغزی) افرادی که تحت هیپنوتیزم بوده‌اند، به لحاظ علمی ثابت گردیده است. بیمار کاملاً هشیار است با این تفاوت که در سطح ناخودآگاه خودش با درمانگر ارتباط برقرار می‌سازد.

هیپنوتیزم علمی نوین تحمیل نمی‌شود

هیپنوتیزم علمی نوین به بیمار تحمیل نمی‌شود. فرانتز آنتون، پزشکی اتریشی در نیمۀ دوم قرن هجدهم، از هیپنوتیزم به طور گسترده در درمان بیمارانش سود می‌برد. آنتون هیپنوتیزم را جریانی از انرژی مغناطیسی می‌دانست که از سوی درمانگر به بیمار تحمیل می‌شد. این تصور شاید به دلیل اطلاعات و عدم پیشرفت علوم اعصاب و روان در آن زمان بود. اما تعریف علمی هیپنوتیزم در حال حاضر، عبارت است از فعال شدن ظرفیت و توانایی نیروهای ذهنی بیمار برای رسیدن به وضعیت توجه متمرکز و درمانگر نقش هدایتگر را ایفا می‌کند تا خود فرد به این توانایی نایل گردد. هر نوع هیپنوتیزم را درواقع می‌توان نوعی خود- هیپنوتیزم نامید.

هیپنوتیزم؛ حاصل فعالیت ذهن سالم

کاربرد هیپنوتیزم علمی نوین ،تنها برای بیمارن و افراد ضعیف نیست. تحقیقات جدید هیپنوتیزم را حاصل فعالیت یک ذهن سالم می‌داند. بدین روی هیپنوتیزم نه تنها نشانۀ بیمار بودن نیست، بلکه نوید دهندۀ سلامت کلی روان و فعال کنندۀ نیروهای ذهنی شخص برای افزایش کارایی و رفع اختلالات احتمالی است. هرچند باید در نظر داشت که 5% انسان‌ها به طور کلی هیپنوتیزم‌پذیر نیستند. هیپنوتیزم، به نفسه خطرناک نیست. تنها اگر از یک درمانگر بی‌تجربه و با دانش پایین برای این عمل استفاده شود، احتمال بروز آسیب هست.

این موضوع هم که گفته می‌شود، ممکن است فرد دیگر نتواند از حالت خلسۀ هیپنوتیزمی خارج شود، واقعیت ندارد. همچنین آن‌طور که تصور می‌شود، هیپنوتیزم امری جادویی و مرتبط با عوامل متافیزیکی و نیروهای فوق بشری نیست، قابلیتی است که ذهن بشر دارد و تنها بالقوه مانده است.

انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

در حالت هیپنوتیزم علمی نوین ،اگرچه سوژه تحت کنترل درمانگر است، اما وی نمی‌تواند سوژه را وادار به انجام عملی که دوست ندارد، سازد. در سالیان پیش از هیپنوتیزم به عنوان نوعی روش مکمل برای بهبود بیماری‌ها در حوزه‌های پزشکی استفاده می‌شد. امروزه هیپنوتیزم به عنوان روشی در بطن دانش پزشکی، شناخته می‌شود و مورد تأیید مراکز معتبر علمی است. در ایران نیز انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، به عنوان یک مرجع قانونی و معتبر، به منظور آموزش پزشکان و روانشناسان فعالیت می‌کند. هیپنوتیزم با بهره‌گیری از نیروهای پنهان ذهن، در درمان بسیاری از اختلالات روانی و همچنین طیف گسترده‌ای از بیماری‌های فیزیکی مورد استفاده و تأیید است.


ممنونم از شما که تا پایان این مطلب را خوانید. لطفا تجارب و سوالات خودتان را در پایان همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.