etemad-b-nafs

هیپنوتیزم و اعتماد به نفس

هیپنوتیزم و اعتماد به نفس

– آیا شما فردی خجالتی هستید؟

– آیا خودتان را لایق معاشرت و اظهار نظر در جمع نمی دانید؟

– آیا در یک مهمانی شما همیشه در یک گوشه و روی صندلی نشسته اید و هیچ علاقه ای به معاشرت با دیگران ندارید؟

– آیا اعتماد به نفس پایین شما را آزار میدهد؟

– آیا می خواهید خودتان را به طور کامل باور داشته باشید؟

 اعتماد به نفس

امام علی علیه السلام فرمودند: بزرگ ترین سرمایه هر انسان اعتماد به نفس او و بزرگ ترین بلا ناامیدی است. همان طور که در این حدیث شریفه هم بیان شد مهمترین عامل سعادت و شقاوت انسان در دنیا و آخرت داشتن اعتماد به نفس و یا ضعف در اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس همان ایمانی است که به توانایی ها و استعدادهای درونی خود داریم. باور به این که کاری را که تصمیم به انجام آن گرفته ایم، قادر به انجام دادنش هستیم. قادریم به هرآنچه که می اندیشیم برسیم.

اعتماد به نفس را نباید امری ارثی و یا ذاتی تلقی کنیم بلکه از امور صد در صد اکتسابی ست که با مهارت هایی می توان آن را افزایش و قوت بخشید. ریشه این اعتماد به نفس در افراد دوران کودکی و تعارضات دوران طفولیت است. توجه به نیازهای کودک، تحسین و تشویق کارهای او، جلوگیری از تحقیر و تمسخر شدن فرزند می تواند اعتماد به نفس بالایی به او ببخشد که در موفقیت و رسیدن به آرزوها و خواسته هایش در بزرگ سالی موثر بود.

خود پنداره یا همان دید جامع فرد نسبت به خود و توانایی های درونی فرد، تاثیر مستقیمی بر روی فعالیت و رفتارهای او دارد. تصور خوب فرد از خود و توانایی هایش او را به فردی موفق در روابط اجتماعی و تعامل با دیگران و زندگی سرشار از لذت و شادی تبدیل می کند و بالعکس تصور بد در مورد خود، از فرد موجودی ضعیف می سازد که با عدم اطمینان به خود دارای احساس یأس، شکست، افسردگی و هراس از موقعیت های اجتماعی است.

نباید فراموش کرد اندیشه ما در مورد خودمان از ما همان چیزی را می سازد که خودمان می خواهیم. اگر می خواهیم فرد فوق العاده ای باشیم پس همان می شویم که می اندیشیم. نباید با تصورات اشتباه و ناامیدانه نسبت به خود فرکانس های ناراحت کننده ای به بدن خود بفرستیم، زیرا زبان بدن ما که ابزاری برای برقراری ارتباط با دیگران است شدیدا تحت تاثیر این فرکانس هاست.

تاثیر هیپنوتیزم بر افزایش اعتماد به نفس

برای افزایش اعتماد به نفس و درمان ضعف در آن، می توان از هیپنوتیزم که بیش از صد سال در زمینه درمان اعتماد به نفس موفق بوده، استفاده کرد. تحقیقات نشان داده بیشترین استفاده ای که تا کنون از هیپنوتیزم و روش های درمانی آن شده برای درمان ضعف در اعتماد به نفس بوده است. هیپنوتیزم ارتباط مستقیم با ضمیر ناخودآگاه و تغییر الگوهای فکری شخص برای تغییر در نگرش فرد نسبت به امور است. هیپنوتیزم سعی در ایجاد تعادل میان ضمیرناخودآگاه و خوداگاه دارد.

از آنجایی که اعتماد به نفس بالا با ارزش و احترام فرد ارتباط مستقیمی دارد، افزایش آن اولین قدم برای داشتن زندگی شاد و در نتیجه احساس احترام به خود و دیگران و ارتقاء کیفیت روابط با دیگران است.

اعتماد به نفس پایین باعث افسردگی، احساس بدبختی، ناامنی و اطمینان پایین می‌شود كه ممكن است سبب شود خواسته های دیگران را بر خواسته های خود مقدم بدانید. ماحصل اعتماد به نفس پایین احساس ناامیدی و بدبختی است باید با ترسها روبرو شد تا این اعتماد به نفس افزایش یابد.

کلید طلایی در این درمان فراموش کردن خطاهای خود است. عبرت گرفتن از خطاها و محدود نکردن خود با فکر به اینکه در ترک آن ها موفق نمی شویم، از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس است. سعی کنید در رابطه با خطاها خود را قوی و عاقل بدانید طوری که دیگر در تله گذشته گرفتار و خود را سزاوار رسیدن به هرآنچه که استحقاق آن را دارید بدانید. با پاداش دادن به خود در موفقیت ها، برای کمک به خود وقت بگذارید. در مورد شک ها و دلخوری هایتان با دیگران صحبت کنید تا تاثیر منفی آن درونتان ریشه نکند . مغلوب شکست ها نشوید که هیچ پیروزی نیست که قبل از آن شکستی نبوده باشد.

هیپنوتیزم و اعتماد به نفس

برای افزایش اعتماد به نفس غالبا بدون کمک تخصصی یک درمانگر خبره موفق نخواهید شد مخصوصاً در مورد آن ها که اعتمادشان بیشتر از دیگران آسیب دیده است. علاوه بر استفاده از روشهای معمول روان درمانی مثل شناخت درمانی،برای اصلاح خود تصویری مثبت هیچ تکنیکی موثرتر از هیپنوتیزم نیست. خود تصویری یا خود پنداره در طی زمان خصوصا تجارب دوران کودکی شکل میگیرد و نسبت به تغییر بسیار مقاوم است. درمان این خود پنداره کار ساده ای نیست و در برابر این مقاومت ذهن، باید سعی کرد با کمک روش های درمانی هیپنوتیزم ذهنیت نقص را زدود و با جایگزین کردن ذهنیت جدیدی این مشکل را بر طرف نمود.

ماحصل اعتماد به نفس بالا می تواند رسیدن به سطوح بالای تحصیلی،درآمد بالا و…و از جمله موفقیت در رابطه با دیگران، روابط خوب زناشویی و نیز سلامت روان باشد؛ همان طور که ریشه اکثر نگرانی ها و شکست ها و بیماری های روانی مانند افسردگی اعتماد به نفس پایین است..

جملات تاکیدی که با تکرار مرتب آن ها می توانید اعتماد به نفستان را افزایش دهید:

1-من معتقدم که هر چیزی که به ذهنم می رسد را می توانم انجام دهم .

2- هر روز که می گذرد من در خودم بیشتر و بیشتر باور به انجام کارها را پیدا می کنم .

3- من حس عمیقی از اعتماد به نفس و آرامش در خود سراغ دارم .

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.