konkor

هیپنوتیزم و موفقیت در کنکور

هیپنوتیزم و موفقیت در کنکور

  • آیا میترسید که در کنکور مطالب درسی را فراموش کنید؟
  • آیا دوست دارید همه مطالب را در روز کنکور، بهتر از همه یادتان بیاید؟
  • آیا در زمان تست زنی شک در انتخاب گزینه صحیح وجود شما را فرا میگیرد؟
  • آیا به دلیل یادگیری ناقص مطالب،زمان آزمون از دست شما خارج می شود و دچار کمبود وقت میشوید؟

غول کنکور، بزرگ ترین دغدغه ایست که در اوج دوران جوانی گریبان گیر محصلین جوان خواهند شد و این کشمکش روحی و جسمی تا زمان موفقیت در کنکور ادامه خواهد داشت و جسم و روان افراد را به هم می ریزد. در میان این میدان فراخ رقابت بین کسانی که سرسختانه خواستار رشته های پرطرفدارند، گوی سبقت را کسانی می برند که از توان علمی بالاتری برخوردارند. بنابر این برای بالارفتن قدرت مطالعه و افزایش توان علمی خود نیازمند بهره برداری هرچه بهتر و سودمند تر از قدرت ذهن هستیم. دانشمندان معتقدند هر فرد روی زمین تنها از 5 الی 10 درصد توانایی ذهن خود استفاده می کند و مابقی آن دست نخورده می ماند و نوابغ زمان هم که از ما جلو زده اند تنها چند درصد بیشتر از ما توانسته اند از ذهنشان کار بکشند. روش های متعددی برای افزایش این بهره برداری وجود دارد از جمله آن ها؛ مراقبه (مديتيشن)، يوگاي ذهني و خود هيپنوتيزم است که مورد آخر ضمن گمنام بودن، به علت ارتباط مستقیم با بخش ناخودآگاه ذهن و استفاده از نیروی های بالقوه آن قابلیت بیشتری در رسیدن به این موفقیت دارد.

اما تمام مشکل در خواندن و بالا بردن راندمان مطالعه و بهره وری بیشتر از ذهن خلاصه نمی شود. گاهی با وجود بالا بودن اطلاعات و مطالعه بسیار باز پیش می آید که شخص در روند موفقیت از هم کیشان خود که لاجرم از توان علمی بالاتری هم برخوردار نیستند، جا می ماند. بنابراین ما در این مقاله سعی می کنیم با بیان نقش هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم عوامل رسیدن به این موفقیت را تک به تک بررسی کنیم.

اعتماد به نفس:

یکی از لازمه های رسیدن به این موفقیت برخورداری از اعتماد به نفس بالاست که به موجب فقدان این عامل، فرد به کمتر از آنچه که استحقاق رسیدن به آن را دارد رضایت می دهد. هیپنوتیزم با افزایش اعتماد به نفس از طریق تکنیک “تقویت ایگو” فرد را به جایگاه اصلی اش باز می گرداند.

انگيزه :

علاقه و میل به یک کار، اصلی ترین محرک برای رسیدن به آن و انجام آن کار است. ریشه این علاقه ها احساسات و هیجاناتی است که در ضمیر ناخودآگاه فرد ایجاد می شود. هیپنوتیزم با استفاده از تلقین می تواند این بخش از ناخودآگاه را دست کاری نماید تا به طور غیر ارادی رغبت به انجام یک کار، بدون نیاز به فشار دیگران و به صورت خود جوش در فردی ایجاد شود..

پشتکار:

از لازمه های دیگر رسیدن به موفقیت پشتکار است که بر خلاف اندیشه اشتباه رایج، بیشترین آمار از نبوغ بشریت انسان هایی با پشتکار فراون بودند نه هوش فوق العاده. هیپنوتیزم نیز با تاثیر بر ناخودآگاه ذهن این قوه را تقویت می کند.

تمرکز:

از اصول اصلی در مطالعه داشتن توجه و تمرکز بالاست مطالعه بدون تمرکز مثل باد در قفس کردن می ماند. همان طور که با تمرکز اشعات نور با استفاده از ذره بین می توان کاغذ را سوزاند با متمرکز کردن نیروی ذهن می توان به هر کار بزرگ و مهمی رسید.

حافظه:

برای یادآوری بهتر یک مطب لازم است در هنگام یادگیری به خوبی آن را به خاطر سپرد و ذخیره و نگه داری کرد و این کار حافظه است. هیپنوتیزم با تقویت هيپنوتيزمي حافظه، مرحله ذخیره و نگه داری اطلاعات را جهت بهبود در یادآوری تقویت می کند و کدگذاری و کد گشایی اطلاعات را تسهیل می کند.

آرامش:

با طی کردن این مسیر ها و تقویت موارد قبلی تازه به مانعی بر می خوریم که می تواند تاثیر موارد قبلی را تا حد بالایی خنثی کند و آن نداشتن آرامش حین کنکور است. اضطراب و نگرانی میتواند یادآوری حافظه را کُند کند. هیپنوتیزم با تصویر سازی ذهنی، شما را به ساعت های حضور در کنکور می برد، و این آمادگی را برای حفظ آرامش در آن لحظه در شما ایجاد می کند. بدین ترتیب فرد می تواند با تمرینات ذهنی بر اضطراب پیش از کنکور خود مسلط شود.

تمام آنچه تا کنون گفته ایم در مقالات علمی و پژوهش های متعددی که تاکنون ثبت شده به تایید رسیده اند و محصلین بسیاری با استفاده از تکنیک های هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم توانسته اند نیروی های ذهنی خود را مدیریت و هدایت کنند که در مقایسه با دیگران این افراد همواره از میزان موفقیت بیشتری برخوردار شدند.

با استفاده از هیپنوتیزم و خلسه های حین هیپنوتیزم می توان در لحظه کنکور از صفحات کتاب تصویرسازی ذهنی کرد و حتی آن را ورق زد و به دنبال پاسخ مورد نظر در صفحاتش گشت. نمونه کوچک این عمل زمانی است که ما چشمان خود را می بندیم تا چیزی را به خاطر آوریم و آن چیز را دقیقا در ذهن مجسم می کنیم.

یکی از دانشمندان بزرگ به نام «ان. ای. استراتاس» از تجربه شخصی خود در مورد هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم می گوید که با این شیوه توانست در امتحانات پزشکی با نتیجه عالی به قبولی برسد. طبق گفته خود او از آن جایی که زمان زیادی برای مطالعه نداشت از این شیوه که قبلا بر روی دانش آموزهایش استفاده می کرد، بهره برداری کرد و با ریلکس کردن خود به صورت غیر ارادی کالبد و آناتومی آنچه که می خواست را در ذهن می آورد. او می گفت مطالبی را که باید در چند روز مطالعه می کرد با هیپنوتیزم در یک ساعت نیم فراگرفته و حتی موفق شده آنچه را که در مدت ها قبل آموخته بودن را نیز به خاطر بیاورد.

دکتر «استراتاس» می‌گوید هیچ دلیلی ندارد که این عمل را نتوان روی سایر دانشجویان انجام داد، با این تفاوت که چون دانشجو یا دانش آموز را استاد هیپنوتراپیست به خلسه هیپنوتیزمی می برد ، نتیجه بهتر و زودتر انجام می پذیرد.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
باورهای ثروت ساز
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
چگونه افکار منفی را کنترل کنیم
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روشهای مبارزه با افکار منفی
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.