کاهش وزن

کاهش وزن با هیپنوتیزم

کاهش وزن با هیپنوتیزم

– آیا شما نیز دچار اضافه‌وزن هستید؟

–  رژیم های زیادی را امتحان کرده اید ولی همچنان از چاقی رنج می‌برید؟

– آیا اضافه وزن شما رو افسرده کرده است؟

امروزه یکی از دغدغه های نوع بشر رسیدن به تناسب اندام در کنار یک تغذیه متعادل و وزن ثابت است. اکثریت افرادی که با مشکل چاقی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و از این مسئله رنج می برد، از روش های مختلفی برای کاهش وزن استفاده کرده اند. روش هایی مثل استفاده از انواع مکمل های غذایی، رژیم های سنگین، ورزش و فعالیت های طاقت فرسا و حتی به عنوان آخرین روش، خود را به تیغ جراحی سپردند و با جراحی بای پس معده، حجم معده را کاهش دادند تا اشتهای کمتری داشته باشند. اما تاکنون هیچ کس نتوانسته یک روش قطعی و حتمی برای کاهش وزن ارائه دهد.

هیپنوتیزم چگونه می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند؟

از میان این روش ها به عنوان سالم ترین و کم خطر ترین روش، می توانیم به استفاده از تکنیک های هیپنوتیزم اشاره کنیم. این روش تفاوت های محسوسی با دیگر روش ها دارد. عده زیادی تصور می کنند هیپنوتیزم حالتی است که فرد را در حالت بی اختیاری و غیر هوشیاری قرار می دهند و از آن ها سوال هایی پرسیده می شود که فرد الزاما آن ها را پاسخ می دهد بدون اینکه میل شخصی خود را در پاسخ و عدم پاسخ دخالت دهد. به همین علت افراد زیادی از این روش گریزان هستند. اما پزشکان اخیرا اعلام کرده اند که در این روش درمانی برای کاهش وزن فرد بر هیجانات خود اختیار دارد و هنگام پاسخ به سوالات کاملا در مرحله هوشیارانه ای قرار دارد.

برای کاهش وزن با هیپنوتیزم، با افزایش تمرکز و توجه فرد به درون خود سعی می شود که رفتارهای ناسالم غذایی اصلاح شود. از روش هیپنوتیزم معمولا برای اصلاح الگوهای رفتاری نامناسب مانند سیگار کشیدن استفاده می شود. بنابراین در این روش درمانی هیپنوتیزم شما را وادار نمی کند غذایی را بخورید و یا خوردن غذایی را ترک کنید بلکه کمک می کند که شما انتخاب های بهتری در تغذیه خود داشته باشید و میل شما را به غذاهایی که وزن و سلامتی شما را تعدیل می کند، بیشتر می کند.

نکته ی قابل ذکر این است که شما در این روش نباید به دنبال کاهش وزن فوری باشید. زیرا این روش با اصلاح الگوی رفتاری شما به مرور نگاه شما را به غذا خوردن تغییر می دهد و اشتهای شما را تعدیل می کند تا تدریجا به وزن دلخواهتان برسید و آن را ثابت نگه می دارد، هرچند ممکن است برای عده ای این روند به سرعت و ناگهانی انجام شود. اما اصلاح رفتاری که در بلند مدت در فرد تثبیت می شود ترجیح بیشتری بر روش های کوتاه مدت دارد. از آنجایی که هیپنوتیزم یک روش درمانی برای اصلاح رفتار است پس حتما باید در کنار آن یک رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی فعالی را برگزید تا به نتیجه بلند مدت رسید. هیپنوتیزم با القائات خاص و شرطی سازی درونی می تواند اشتهای شما را کاهش دهد و از این طریق شما را به وزن مطلوب برساند.

در واقع کاری که هیپنوتیزم با احساسات درونی شما انجام می دهد این است که مشکلات پنهانی که با غذا خوردن شما همراه شده اند تا مانع کاهش وزنتان شود را شناسایی و درمان می کند. تفکرات ذهنی و اندیشه شما نسبت به غذا و یا موانعی که رژیم های غذایی شما را خنثی می کند، به راحتی با این روش شناسایی و برطرف می شوند.

شیوه دیگری نیز که در هیپنوتیزم برای کاهش وزن استفاده می شود “بای پس معده با هیپنوتیزم” است در این روش هیپنوتیست تصور می کند که بر روی شما عمل جراحی بای پس را انجام می دهد و این را به شما القا می کند و شما به این باور می رسید که معده تان واقعا کوچک شده و اشتهایتان کاهش می یابد. این روش در مقاله CNN در سال 2014 منتشر شد.

و در آخر از آن جا که هیپنوتیزم درمانی به میزان روش های دیگر متداول نیست تحقیقات زیادی پیرامون این روش انجام نگرفته است. اما در میان همین تحقیقات محدود که از ماه مه سال 2017 آغاز شد نشان داده شده که این روش در مقایسه با روش درمانی رفتاری شناختی موثرتر و ماندگارتر است.

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.