kontorol-afkar-manfi

کنترل افکار منفی با هیپنوتیزم

کنترل افکار منفی با هیپنوتیزم

آیا تاکنون از از هجوم خاطرات بد افسرده شده اید؟

آیا شده چند روز مدوام از یک فکر تکراری و افکار منفی رنج ببرید؟

آیا تاکنون از سیر ذهنتان در خاطرات گذشته و افکار آینده دلزده شده اید؟

هجوم افکار بد و خاطرات تلخ گذشته همواره زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد.حال را برایمان تلخ می کند و لذت زندگی را کاهش می دهد. اما وجود این خاطرات ناگریز و اجتناب ناپذیر است. نمی توان در ذهنمان کلیدی را پیدا کنیم که با آن بخشی از خاطرات را حذف و یا فراموش کنیم. اگر هم بتوان به خودمان تلقین کنیم که این خاطرات را کنار گذاشته ایم باز با دیدن یک مکان، بوییدن یک عطر خاص، دیدن یک شخص، تکرار یک حرف، خوردن یک غذا و… دوباره خاطرات گذشته مرور می شود. ضمن اینکه حذف کردن خاطرات، خاطرات خوبمان را نیز می سوزاند و از بین می برد.

تنها را چاره در این مواقع استفاده از هیپنوتیزم برای کم نمودن و یا کنار گذاشتن خاطرات است. نباید توقع داشت که با هیپنوتیزم آن ها را برای همیشه فراموش کنیم. بلکه کاری که هیپنوتیزم به ما می آموزد این است که یاد بگیریم بتوانیم ذهنمان را مدیریت و یا کنترل کنیم تا بتوانیم از حرکت آن به گذشته و آینده جلوگیری کنیم. اغلب ما یا در حال سیر کردن در خاطرات گذشته ایم و یا اتفاقاتی که قرار است در آینده بیفتد. باید بیاموزیم که ذهنمان را در حال نگه داریم و مانع سفر آن به گذشته و آینده شویم.

 

روش دیگری که در کنترل ذهن موثر است “خالی کردن ذهن” است. گاهی پیش می آید که ذهن گنجایش خود را از دست می دهد و مملو می شود از مشغله و افکار گوناگون و منفی و خاطرات بد و خوب. مدام در ذهن با هم مخلوط می شوند و ذهن شما را زیر و رو می کند. در این حالت است که ذهن دیگر توانایی اندیشیدن و فکر کردن به چیز دیگری ندارد. بنابراین باید ذهنتان را از هر چیز غیر ضروری و منفی خالی کنید. بهترین تکنیک در این حالت نگارش است. باید سعی کنید قلم به دست بگیرید و هر آنچه را که در ذهن دارید صادقانه و بدون کم و زیاد روی کاغذ پیاده کنید. پس از آنکه مطمئن شدید کاملا همه چیزهایی را که ذهنتان را درگیر کرده بدون سانسور و حذف نوشته اید کاغذ را پاره کنید یا بسوزانید.

دستور ایست دهید!

روانشناسان روشی را به عنوان “دستور ایست” معروفی کرده اند که در این روش باید قبل از اینکه ذهن سفر خود را آغاز کند آن را مدیریت کنیم و جلوی حرکت آن را بگیریم. چراکه زمانی ذهن ما وارد گذشته و یا خاطره ای بد شود ممکن است ساعت ها و یا گاها تا چند روز خود را مشغول آن فکر کند. در چنینی زمانی وقتی که حس می کنید ذهن دارد به سمت مرور خاطرات می رود جلوی آن را بگیرید و قاطعانه به او دستور دهید: «هیس! ساکت شو! الان نمی خواهم به این مسئله فکر کنم»


هیپنوتیزم بیدار و کنترل افکار و خاطرات بد

در نهایت روش دیگری که کاربرد فراوان دارد “هیپنوتیزم بیدار یا دور کردن افکار و خاطرات بد” است. در این روش باید به یک هیپنوتیست مراجعه کنیم تا با روش هیپنوتیزم بیدار افکار و خاطرات منفی را از ما دور کند. پس از آن همچنین می توان روش های خود-هیپنوتیزم را از او بیاموزیم تا بتوانیم ذهن را بهتر مدیریت کنیم.

 

 

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
باورهای ثروت ساز
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
چگونه افکار منفی را کنترل کنیم
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روشهای مبارزه با افکار منفی
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.