چگونه باورهایمان را تغییر دهیم تا به خواسته هایمان برسیم

چگونه باور هایمان را تغییر دهیم تا به اهداف خود برسیم؟

چگونه باور هایمان را تغییر دهیم تا به اهداف خود برسیم؟

ما انسان ها همیشه به این فکر می کنیم که چگونه باور هایمان را تغییر دهیم، تا به اهداف خود برسیم. نکته اصلی این است که باور هایی که در مورد خود داریم، می تواند رفتار ما را در طول زندگی هدایت کند. اگر ما باور های غلطی نسبت به روش زیستن و غذا خوردن داشته باشیم، شاید بتوانیم خود را به رفتن به ورزشگاه یا غذای سالم خوردن یک یا دو بار فریب دهیم، اما اگر باور اساسی خود را تغییر ندهیم، سخت است که تغییرات را در مدت طولانی ادامه دهیم و این ما را به یک سؤال مهم سوق می دهد که، چگونه باور هایمان را تغییر دهیم. اما باور های ما دقیقاً چگونه شکل می گیرد؟ و چگونه می توان بر باور های جدید، تأکید کرد و به تدریج باور هایی را که مانع خود می دانیم، پاک کنیم؟

باور نسبت به خود
باور نسبت به خود

چگونه باور هایمان را تغییر دهیم؟

باور های شما از عادات و تجربیات شما بیرون می آید و راه اصلی این که چگونه باور هایمان را تغییر دهیم هستند. شما با عقاید از پیش تعیین شده متولد نشده اید. هر باوری، از جمله باور هایی که در مورد خودتان دارید، از طریق تجربه در وجود شما شکل می گیرند. پس با تمرین روی عادات و تجربیات جدید می توانید، به باور های جدید برسید. به طور دقیق تر، عادات شما چگونگی باور شما را در ذهنتان مجسم می کند. هنگامی که هر روز صبح زود از رختخواب خود بلند می شوید، باور یک شخص سحر خیز را از خود تجسم می کنید و برعکس وقتی هر روز دیر از خواب صبحگاهی برمی خیزید، به این باور می رسید که، انسانی خواب آلوده و تنبل هستید. اگر کسی دائم می نویسد، باور یک شخص خلاق را تجسم می کند. کسی که هر روز تمرین می کند، باور یک فرد ورزشکار را در خود ایجاد می کند. هرچه انسان یک رفتار را بیشتر تکرار کند، باور مرتبط با آن رفتار را بیشتر تقویت می کند. در حقیقت، گاهی باور شما به معنای واقعی کلمه، نتیجه رفتار شماست.

تکرار رمز تغییر باور

البته عادات شما تنها عملی نیستند که، بر باور شما تأثیر بگذارند، بلکه تکرار عمل بسیار مهم تر است کم کم با تکرار کاری به آن باور پیدا می کنید. اما بعید نیست خودتان را فوتبالیست بدانید اگر فقط یک بار توپ را با پای خود گرفتید یا خود را یک هنرمند بدانید، زیرا یک نقاشی زیبا کشیدید. اما اگر این اقدامات را تکرار می کنید، شواهد بیشتری برای تقویت باور فوتبالیست بودن یا هنرمند بودن، جمع می شوند و باور شخصی شما شروع به تغییر تثبیت شدن می کند. تأثیر تجربیاتی که یک بار اتفاق می افتد، از بین می رود در حالی که اثر عادات با زمان تقویت می شوند. روند عادت های شما در واقع روند باور های شما را تشکیل می دهد. پس تغییر در عادت ها تغییر در باور ها ایجاد می کند.

 

این مطلب را هم از دست ندهید: باور چیست و چگونه شکل می گیرد؟

 

این که چگونه باورهایمان را تغییر دهیم، یک تکامل کاملأ تدریجی است. ما یک روزه نمی توانیم باور خود را تغییر دهیم و فردی کاملاً جدید باشیم. اما روز به روز کمی تغییر می کنیم، عادات را تغییر می دهیم و دائماً تحت تحولات خرد از خود هستیم. در نتیجه باور هایمان را نیز کم کم تغییر می دهیم.

شناخت باور های منفی

برای اینکه بدانیم که چگونه باور هایمان را تغییر دهیم، باید باور های منفی خود را بشناسیم. باورهای منفی باورهایی هستند که در ذهن ما نگرش منفی نسبت به خودمان و جهان ایجاد می کنند. اما شاید واقعأ حقیقت نداشته باشند. این باور های منفی عامل اصلی شکست و بدبینی انسان ها نسبت به خودشان می باشد. اگر این باورها را از ناخودآگاه خود حذف کنیم، موفقیت به ما نزدیک تر خواهد شد.

نگرش منفی
نگرش منفی

 

نتیجه گیری

باور های ما بسیار قوی هستند و تغییر آن ها بسیار زمانبر است. برای طی کردن مراحل اینکه چگونه باور هایمان را تغییر دهیم، باید ابتدا آن ها را بشناسیم. سپس عادات خوب و سازنده در خود ایجاد کنیم. با تغییر عادات ما، باور هایمان نیز تغییر خواهد کرد.

 

راه های ایجاد باور های جدید تا رسیدن به هدف از آنجا که اثر باور در زندگی بسیار زیاد است، دانش در ...
حقایق مربوط به باور در علم روانشناسی باور بر اساس علم روانشناسی باور، باور در وجود ما عامل قدرتمن...
چگونه باور جدید بسازیم، تا دنیایی جدید داشته باشیم چگونه می توانیم دنیایی جدید و زیبا را تجربه کن...
باورهای ثروت ساز
چگونه با باور های ثروت ساز به قله ثروت برسیم بسیاری از ما با عدم آگاهی درست از ناخودآگاه خود، می ...
چگونه افکار منفی را کنترل کنیم
برای یک زندگی موفق، چگونه افکار منفی خود را دور کنیم؟ گاهی وقت ها احساس می کنیم که فکر های منفی و...
روشهای مبارزه با افکار منفی
روش های مبارزه با افکار منفی برای دستیابی به زندگی بهتر دانشمندان هر روز اخبار جدیدی درباره مبارز...
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست آنلاین هیپنوتیزم پذیری

این تست فقط یک دقیقه زمان می برد.